środa, 29 maja 2013

Tort bezowy a'la Dacquoise

Jeśli ktoś z was próbował kiedyś tortu Dacquoise z cukierni Adama Sowy na pewno oniemiał z zachwytu nad połączeniem smaków. Ja byłam po prostu zachwycona! Dlatego jak tylko nadarzyła się okazja, przygotowałam tort a'la Dacquoise. Nie mogłam znaleźć niestety w żadnym sklepie daktyli, które są w oryginalnym torcie, ale ich brak nie spowodował specjalnie zmiany smaku.
Nie miałam wiele czasu, więc nie mogłam przygotować sama bezy, ale na szczęście krążki bezowe są stosunkowo niedrogie i łatwo dostępne.
Zachęcam do przygotowania tego tortu. Potrzebujemy zaledwie 15 minut!

Składniki:

  • 500ml kremówki
  • 2-3 śmietan fixy
  • 250 g mascarpone
  • 250g masy kajmakowej
  • 2 łyżki cukru pudru
  • szklanka orzechów włoskich
  • 4 łyżki syropu z agawy (ew. klonowego)
  • 2 blaty bezowe śr.26cm

Serek mascarpone ubijamy z połową masy kajmakowej, aż uzyskamy jednolity krem.
Śmietanę ubijamy z cukrem pudrem, pod koniec ubijania dodajemy śmietan fixy. Bitą śmietanę łączymy z masą serowo- kajmakową.
Orzechy włoskie prażymy na suchej patelni na dużym ogniu około 5 minut. Potrząsamy dość często patelnią.
Orzechy zalewamy syropem z agawy i dusimy 3 minuty. Odstawiamy, aby orzechy przestygły. Jeśli się posklejały, rozdzielamy.
Blat bezowy smarujemy pozostałą  masa kajmakową, następnie połową kremu. Przykrywamy drugim blatem i smarujemy resztą kremu. Na wierzchu układamy orzechy.
Tort wstawiamy do lodówki na co najmniej 2 godziny.

Palce lizać!




1 komentarz:

  1. Uwielbiam to ciacho! Twoje wygląda wyjątkowo kusząco :)

    OdpowiedzUsuń

Kliknij "Starsze posty", aby zobaczyc pozostałe przepisy.