środa, 13 grudnia 2017

Śledzie w sosie pomidorowym z grzybkami



Ostatnio natknęłam się na przepis na śledzie po cygańsku w jakimś czasopiśmie.
Spodobał mi się pomysł połączenia marynowanych grzybków z przecierem pomidorowym. Jednak pozostałe składniki  i sam przepis nie przypadły mi do gustu. Dlatego przepis jest całkiem mój, pozwoliłam popłynąć wyobraźni. Jak opisać smak? Sam specyficzny smak śledzi nie jest mocno wyczuwalny. Dominuje zalewa pomidorowa słodko kwaśna, bardzo interesująca. Takie śledzie można przygotowywać nie tylko od Święta.

Składniki:
  • 5 płatów śledzi matiasów
  • 1 mała czerwona papryka
  • 1 mała czerwona cebula
  • 1 ogórek kiszony
  • 0,5 szkl. marynowanych podgrzybków lub pieczarek
  • 200 ml passaty pomidorowej
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 1 łyżka soku z cytryny 
  • 2 łyżki oleju
  • 1 łyżka musztardy
  • 1 łyżka cukru
  • sól
  • pieprz
  • 1 łyżka soku z cytryny
 Śledzie moczymy kilkukrotnie w zimnej wodzie, następnie odcedzamy i kroimy na małe kawałki. Skrapiamy sokiem z cytryny. Ogórka kroimy w kostkę, cebulę oraz paprykę w cienkie piórka. Dodajemy do śledzi.
Grzybki kroimy w kostkę. Dodajemy wraz z natką pietruszki do miski. Całość zalewamy passatą i olejem, doprawiamy musztardą, cukrem, solą oraz pieprzem. Przekładamy do słoika i przechowujemy w lodówce.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kliknij "Starsze posty", aby zobaczyc pozostałe przepisy.