sobota, 4 stycznia 2014

Zupa jarzynowa z pikantnym akcentem



Zupa powstała- tak jak niektóre moje potrawy- całkiem przypadkowo. Nie miałam tu żadnego konkretnego planu, chciałam zrobić najpierw minestrone, ale co to za minestrone bez kapusty włoskiej. Wrzuciłam wiec kilka innych składników, z nadzieją, że zupa zyska jakiś smak . Doprawiłam chilli i voila! Pyszna lekka zupa!

Składniki:
  • 2 marchewki
  • 1 pietruszka
  • 1 puszka białej fasoli
  • 2 ziemniaki
  • 1 cebula
  • 1 papryczka chilli lub 1 łyżeczka chilli w płatkach
  • 1 cukinia
  • 0,5 szkl, pora w piórkach
  • 1,5 l bulionu
  • 3 liście laurowe 
  • pieprz
  • 2 łyżki masła


Obieramy warzywa. Na maśle podsmażamy cebulę pokrojoną w kostkę. Pietruszkę i marchewkę kroimy w plasterki i dodajemy do cebuli. Smażymy przez chwilę i zalewamy bulionem. Ziemniaki kroimy w kostkę i dodajemy do zupy.Gotujemy 10 minut. Dodajemy liście laurowe. Cukinię kroimy w plasterki lub półplasterki w zależności od rozmiaru warzywa. Dodajemy wraz z porem do zupy. Fasolkę przepłukujemy zimną wodą i osączamy na sicie. Wrzucamy fasolkę do zupy, przyprawiamy pieprzem i dolewamy ewentualnie trochę wody, jeśli zupa wydaje nam się zbyt gęsta. Chilli drobno siekamy i wsypujemy do zupy. Doprawiamy ewentualnie jeszcze do smaku. Gotujemy jeszcze 10 minut.


1 komentarz:

Kliknij "Starsze posty", aby zobaczyc pozostałe przepisy.