sobota, 12 lipca 2014

Pesto




Nie wiem jak wy, ale ja uwielbiam pesto. Zawsze kupowałam gotowe, ale teraz odkąd sama je przyrządziłam, już na pewno nigdy nie kupię gotowego. Zupełnie inny smak, inna intensywność. W domowym pesto wyczuwam każdy smak, ostrość czosnku, smak parmezanu i orzeszków. No i ten zapach!

Składniki na mała miseczkę:
  • 1 szkl. liści bazylii
  • 50g orzeszków ziemnych ( mogą być solone, ale wtedy już nie używamy soli)
  • 2 ząbki czosnku
  • 15g tartego parmezanu
  • 0,5 szkl. oliwy
  • pieprz
  • ew. sól

Liście bazylii opłukujemy. Wszystkie składniki wkładamy do blendera i miksujemy na gładką masę.
Jeśli będzie za gęsta dodajemy odrobinę wody lub oliwę. Doprawiamy do smaku pieprzem i solą, jeśli potrzeba.
Niestety nie powiem, jak długo można przechowywać takie pesto, u mnie znika jeszcze tego samego dnia, więc nie miałam okazji tego sprawdzić.
Pesto świetnie pasuje do makaronów, do ryb lub mięs. Można też smarować nim grzanki i wcinać z pomidorem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kliknij "Starsze posty", aby zobaczyc pozostałe przepisy.