czwartek, 29 sierpnia 2013

Waniliowy sernik z jeżynami





Nabrałam ochoty na sernik. Dawno w sumie żadnego nie upiekłam, wygrywały ciasta z owocami.
Zdobyłam świeże jeżyny i postanowiłam je wykorzystać do jakiegoś wypieku. W czasopiśmie Shape znalazłam przepis na waniliowy sernik z jeżynami.
Sernik wyszedł delikatny i zaskakujący smakowo, ponieważ najpierw czujemy smak amaretto, potem wanilię, a na końcu słodko -kwaśne jeżyny. Zmodyfikowałam nieco oryginalny przepis, ponieważ zamiast ciastek cantucci dałam amarettini, a zamiast cukru użyłam tez fruktozy. Pominęłam również syrop klonowy, którym należy polać jeżyny. Stwierdziłam, że co za dużo słodkiego to niezdrowo:)
Z podanych składników otrzymacie mały sernik, zalecam użycie małej formy o średnicy 20cm.


Składniki:

  • 100g masła lub margaryny
  • 200g ciastek amarettini
  • 400g jogurtu greckiego
  • 250g sera ricotta
  • skórka otarta z polowy cytryny
  • 70g fruktozy
  • kilka kropel ekstraktu z wanilii lub aromatu waniliowego
  • 1 jajko
  • 500g jeżyn
  • 1 łyżka cukru pudru
  • szczypta soli

Rozpuszczamy masło. Ciastka kruszymy lub drobno kroimy i mieszamy z rozpuszczonym masłem.
Masą wykładamy foremkę (nie musimy już jej natłuszczać). Dociskamy mocno i wkładamy formę do lodówki.


Piekarnik rozgrzewamy do 200 stopni.

Jogurt i ricottę miksujemy wraz z żółtkiem, fruktozą i wanilią. Dodajemy startą skórkę z cytryny.
Białko ubijamy ze szczyptą soli. Łączymy z masą serową.
Masę wykładamy na spód sernika, wygładzamy powierzchnię i wstawiamy do piekarnika na 45 minut.
Upieczony odstawiamy do ostygnięcia.

Ostudzony sernik wyjmujemy delikatnie z formy.
Jeżyny opłukujemy i osuszamy papierowym ręcznikiem. Układamy owoce na serniku i oprószamy cukrem pudrem.

Smacznego!




1 komentarz:

  1. Dzień dobry, jestem zainteresowana współpracą z Pani blogiem, proszę o kontakt:) wspolpraca@armadeo.pl

    OdpowiedzUsuń

Kliknij "Starsze posty", aby zobaczyc pozostałe przepisy.