poniedziałek, 7 października 2013

Kiszone ogórki



Mam wrażenie, że w tym roku sezon na ogórki jakoś się wydłużył. Wciąż je widać na straganach. Albo ja stałam się nagle taka spostrzegawcza :) Ogórki zaprawiłam już miesiąc temu, ale jakoś brakowało mi czasu na wpisanie tego przepisu, a potem stwierdziłam, że już za późno i przepis poczeka do przyszłego roku. Ale skoro ogórki wciąż są dostępne, z największą chęcią dzielę się przepisem.

Składniki na 7 słoików:
  • 2kg ogórków gruntowych
  • 10 cm korzenia chrzanu
  • 1 główka czosnku
  • 5 dużych liści winogron
  • 1 pęczek kopru z baldachimami
  • 5 liści chrzanu
  • 2,5 litra wody
  • 2,5 łyżki soli
  • ew. liście dębu

Ogórki myjemy. Opłukujemy liście i koper i rozdzielamy równo między słoiki. Czosnek obieramy, każdy ząbek przekrawamy na pół. Korzeń chrzanu oczyszczamy, obieramy, kroimy na 2 centymetrowe kawałki, które również przekrawamy na pól.Zagotowujemy wodą z solą.
Układamy ogórki ciasno w słoikach. W przestrzenie między ogórkami wciskamy kawałki chrzanu i czosnku.
Zalewamy gorącą wodą( ale nie wrzącą!), zakręcamy słoiki. Odwracamy je do góry dnem do czasu ostygnięcia.
Po 4 dniach ogórki będą małosolne, po 3 tygodniach będą ukiszone.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kliknij "Starsze posty", aby zobaczyc pozostałe przepisy.