poniedziałek, 24 marca 2014

Muffinki mięsne z marchewką



Wiem, ze to danie dziwnie brzmi, ale wierzcie mi, jest naprawdę pyszne! Przepis pochodzi z książki " Kuchnia bez pszenicy". Brokuły w oryginalnym przepisie zamieniłam na marchewkę, zrezygnowałam też z cebuli w proszku.

Składniki na 12 muffinek:

  • 25 g mielonego mięsa
  • 1 duża marchewka
  • 1 filiżanka startego żółtego sera
  • 0,5 szkl. posiekanych pomidorów suszonych w oleju
  • 1 łyżeczka suszonej bazylii
  • 1 łyżeczka suszonego oregano
  • 0,5 łyżeczki soli
  • 6 dużych jajek
  • 6 łyżek posiekanego szczypiorku

W misce roztrzepujemy jajka i lekko je ubijamy trzepaczką.
Pozostałe składniki oprócz szczypiorku mieszamy dokładnie w 2 misce, wlewamy jajka.
Formę na muffinki natłuszczamy  i wlewamy masę mięsną. Posypujemy szczypiorkiem.
Muffinki pieczemy 30 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Sprawdzamy patyczkiem czy muffinki są gotowe. Jeśli patyczek jest mokry, pieczemy jeszcze chwilę.

Muffinki są bardzo sycące, można podawać je na zimno i na ciepło. Dla urozmaicenia można podawać z jogurtem doprawionym czosnkiem, solą i pieprzem.

RADA: Nie polecam używania papilotek w tym przepisie, lepiej natłuścić blachę muffinkową, wtedy babeczki łatwiej będzie wyjąć.Ja odruchowo użyłam papilotek i potem nieźle się namęczyłam odrywając papier:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kliknij "Starsze posty", aby zobaczyc pozostałe przepisy.