niedziela, 27 września 2015

Ketchup z cukinii




Na ten przepis trafiłam przeglądając bloga straga.pl. Bardzo lubię przetwory i rocznie zawsze powstaje około 100 słoików. Przeważnie połowa przetworów to kolejna partia tych, które już się skończyły, a druga połowa to różne nowości. Ketchup z cukinii bardzo mnie zainteresował, no bo jak cukinia zamiast pomidorów? Ale powiem wam szczerze, efekt jest naprawdę rewelacyjny. Myślę, że co roku będę robić sobie taki ketchup. Smakuje świetnie jako sos do kanapek, mięs, sos do pizzy...Przepyszny!

Składniki na kilka słoików:

  • 4 cukinie
  • 3 cebule
  • 1 szk. cukru
  • 1/3 szkl.octu winnego ( dałam jabłkowy)
  • 3 łyżeczki słodkiej mielonej papryki
  • 1 łyżeczka pieprzu cayenne
  • 500g passaty pomidorowej
  • 2 łyżki soli

Cukinie i cebule myjemy i obieramy. Warzywa ścieramy na tarce o grubych oczkach, zasypujemy solą i odstawiamy na godzinę, aż puszczą sok.
Mieszankę cukiniowo- cebulową przekładamy do garnka, dodajemy cukier, słodką paprykę oraz cayenne. Gotujemy na małym ogniu około 30-40 minut, aż powstanie papka, warzywa powinny się rozpaść. Mieszamy co  jakiś czas. Następnie dodajemy ocet i gotujemy 20 minut. Blendujemy. Ja nie zrobiłam tego super dokładnie, bo nie chciałam efektu super gładkiego sosu.
Następnie wlewamy passatę, doprawiamy ewentualnie jeszcze do smaku i gotujemy pod przykryciem na małym ogniu około 15 minut, mieszając od czasu do czasu.
Gorący ketchup przelewamy do wyparzonych słoików, dobrze zakręcamy.
Pasteryzujemy 15 minut.


1 komentarz:

Kliknij "Starsze posty", aby zobaczyc pozostałe przepisy.