piątek, 11 września 2015

Sałatka z jarmużem na ciepło



Ostatnio bardzo modny stał się jarmuż. Widać go w wielu pismach kulinarnych, w programach czy też w marketach. Ostatnio wpadł mi w oko, gdy zastanawiałam się, co podać na obiad. Jarmuż zawsze kojarzył mi się ze strawą dla gryzoni, bo jak byłam mała, miałam świnkę morską i specjalnie dla niej wysiewałam jarmuż. Wtedy nie myślało się o tym warzywie jako czymś do zjedzenia dla ludzi. Jak się okazuje, wielka szkoda. Jarmuż to pyszne lekkie warzywo, zawiera wiele witamin i nie potrzeba go mocno obrabiać. Smakuje trochę jak szpinak, trochę jak sałata rzymska.
W moim daniu zblanszowałam go tylko chwilę i potem poddusiłam. Było pysznie!

Składniki na 2 porcje:
  • 100g jarmużu
  • 1 cukinia
  • 1 marchewka
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki pestek słonecznika
  • sól
  • świeżo mielony pieprz
  • 2 łyżki oliwy
  • 2 łyżki masła

Marchewkę i cukinię myjemy i obieramy, a następnie tniemy nożem szczelinowym na szerokie wstążki. Pocięte warzywa wkładamy do miski, polewamy oliwą i doprawiamy solą i pieprzem. Dobrze mieszamy i gotujemy 12-15 minut na parze, aż zmiękną. Można je również poddusić na patelni.
Opłukany jarmuż wrzucamy na gotującą się osoloną wodę i blanszujemy go przez 1,5 minuty, zanurzając we wrzątku wszystkie liście. Następnie przecedzamy jarmuż i wkładamy liście do zimnej wody, najlepiej z lodem.
Rozpuszczamy masło na patelni. Dodajemy pokrojony w plasterki czosnek i chwilkę razem podsmażamy, uważając, aby czosnek się nie przypalił. Następnie wrzucamy osączony jarmuż, doprawiamy solą i pieprzem i mieszamy całość. Dusimy 2 minuty .Dodajemy ugotowane na parze lub podduszone wstążki marchewki i cukinii. Mieszamy zawartość patelni, dusimy jeszcze około minuty i wykładamy na talerze. Posypujemy pestkami słonecznika.
Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kliknij "Starsze posty", aby zobaczyc pozostałe przepisy.