wtorek, 15 września 2015

Sałatka z bobu i chilli

Wiecie, że jeszcze można dostać bób? Sama byłam ostatnio zaskoczona jak go zobaczyłam, sądziłam zawsze, że bób można kupić tylko w lipcu i na początku sierpnia. A tu taka niespodzianka!
Oczywiście, bób od razu zakupiłam i zrobiłam pyszną sałatkę na kolację.


Składniki na 2-3 porcje:
  • 1/4 główki sałaty lodowej
  • 0,5 kg bobu
  • 1/3 strąka czerwonego chilli
  • 5 rzodkiewek
  • 2 łyżki posiekanej mięty
  • 2 łyżeczki kaparów
  • 4 łyżki oliwy
  • 1 łyżeczka musztardy francuskiej
  • 1 łyżeczka brązowego cukru
  • 2 łyżki octu z białego wina
  • 1 łyżeczka soli 
  • 1 łyżeczka cukru

Bób gotujemy w wodzie z solą i  zwykłym cukrem. Gdy będzie miękki, odcedzamy, odstawiamy do przestygnięcia, a następnie obieramy z łupinek.
Sałatę i rzodkiewki opłukujemy. Sałatę rwiemy na kawałki, a rzodkiewki kroimy w półplasterki.
Chilli drobno siekamy. Wkładamy warzywa do salaterki. Dodajemy bób, miętę i kapary. Delikatnie mieszamy.
Z oliwy, musztardy, cukru brązowego i octu robimy sos.
Sałatkę rozdzielamy między talerze i polewamy sosem.
Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kliknij "Starsze posty", aby zobaczyc pozostałe przepisy.