poniedziałek, 20 listopada 2017

Fale Dunaju z wiśniami




Ciasto klasyk. Podobno. Bo ja przyznam szczerze nigdy go nie jadłam, ani nie piekłam. Ostatnio przy okazji wpadł mi w ręce przepis wycięty z gazety wiele lat temu. A że akurat szukałam ciasta, którego jeszcze nie piekłam postanowiłam w końcu je wypróbować. Nie zawiodłam się, ciasto jest naprawdę smaczne. Białe i ciemne ciasto ucierane, warstwa wiśni i krem budyniowy. Całość oblana polewą czekoladową.
Ciasto piekłam w tortownicy o średnicy 30 cm, wam polecam również prostokątną standardową blachę ok. 20cm x 30cm.

Składniki:
  • 2 kostki miękkiego masła
  • 20 dag cukru
  • 6 jajek
  • 40 dag mąki
  • 2 łyżki kakao
  • 2 łyżki rumu
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 40 dag wydrylowanych wiśni ( świeżych lub mrożonych)
  • 1 budyń śmietankowy z cukrem
  • 2 szklanki mleka +4 łyżki  mleka
  • 7 łyżek cukru pudru
  • 100g gorzkiej czekolady
  • 50ml śmietanki 30%

 1 kostkę miękkiego masła ucieramy z cukrem na puch. Dodajemy stopniowo po jednym jajku i cały czas ucierając wsypujemy przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Wlewamy mleko i ponownie miksujemy.
Blachę wykładamy papierem do pieczenia i wykładamy połowę ciasta. Resztę ciasta miksujemy z rumem i kakao, wykładamy na jasne ciasto. Następnie układamy osączone wiśnie, lekko wciskając je w ciasto.
Ciasto wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na około 35-40 minut. Patyczkiem sprawdzamy czy ciasto się upiekło.
Budyń gotujemy na mleku, studzimy.
Masło miksujemy z cukrem pudrem, dodajemy stopniowo zimny budyń, miksujemy do uzyskania gładkiego kremu.
Krem wykładamy na ostudzone ciasto i równomiernie rozsmarowujemy.
Śmietankę podgrzewamy mocno, mieszając. Wrzucamy do niej połamaną czekoladę i zostawiamy na 2 minuty. Mieszamy masę trzepaczką na gładką polewę. Polewą ozdabiamy ciasto tworząc esy floresy.
Ciasto przechowujemy w lodówce, wyjmujemy godzinę przed podaniem.







2 komentarze:

Kliknij "Starsze posty", aby zobaczyc pozostałe przepisy.