poniedziałek, 6 listopada 2017

Zupa rybna




Zupa rybna zawsze kojarzyła mi się z nieprzyjemnym zapachem i jakoś tak mnie trochę odrzucała. Odkąd jednak kiedyś nad morzem spróbowałam pomidorowej rybnej jest to teraz mój stały punkt nadmorskiego menu. Teraz ugotowałam własną zupę. Nie jest pikantna jak ta znad morza, zawiera dużo warzyw i jest bardzo sycąca. Zapewniam, że przy podgrzewaniu nie czuć zapachu ryby, jeśli chcielibyście odgrzać taką zupę nawet w pracy.

Składniki:
  • 300g filetów z pstrąga łososiowego lub innej ryby
  • 1 duży batat
  • 2 ziemniaki
  • 600g cukinii
  • 1 szklanka passaty lub puszka zmiksowanych krojonych pomidorów
  • 120 ml białego wytrawnego wina
  • 2 cebule
  • 4 ząbki czosnku
  • 1 zielona papryka
  • 1 biała papryka
  • pęczek natki pietruszki
  • 2 łyżeczki słodkiej mielonej papryki 
  • 2 łyżki pasty paprykowej lub ajwaru
  • 1 łyżeczka ziół prowansalskich
  • 5 kulek ziela angielskiego
  • 2 liście laurowe
  • sól
  • pieprz
  • 3 łyżki oleju rzepakowego

Rybę płuczemy i zalewamy 2 litrami wody. Dodajemy pokrojone w plasterki 2 ząbki czosnku, ziele angielskie i liście laurowe. Gotujemy pod przykryciem na średnim ogniu, aż ryba dojdzie. Następnie wyjmujemy delikatnie rybę, a wywar przecedzamy i odstawiamy na później.
Cebulę i resztę czosnku drobno kroimy w kostkę. W większe kawałki kroimy obrane ziemniaki i batata, papryki i cukinię. Na rozgrzanym oleju podsmażamy cebulę. Gdy się zeszkli, dodajemy stopniowo pozostałe warzywa, czosnek, paprykę, ziemniaki i batata, na końcu cukinię. Chwilę podsmażamy i zalewamy passatą, winem i wywarem rybnym. Doprawiamy ziołami, pastą paprykową, mieloną papryką, łyżką soli oraz pieprzem.
Gotujemy, aż ziemniaki i bataty będą miękkie- około 15 minut. Wtedy dodajemy kawałki ryby oraz posiekaną natkę pietruszki. Całość gotujemy jeszcze z 5-7 minut. Ewentualnie doprawiamy jeszcze solą i pieprzem.
Podajemy z pieczywem.

Smacznego!




2 komentarze:

  1. Wygląda bardzo aptyecznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie każde danie z ryby jest dla mnie smaczne i ja jestem zdania, że jak najbardziej warto jest je jeść. Dlatego również każdemu polecam świetnego łososia z grilla https://mowisalmon.pl/przepisy/losos-z-grilla-karaibskie-bbq-z-salatka-z-ananasa-i-awokado/ który wręcz rozpływa się w ustach.

    OdpowiedzUsuń

Kliknij "Starsze posty", aby zobaczyc pozostałe przepisy.