piątek, 3 kwietnia 2015

Mazurek kajmakowy z czekoladą

 


W zeszłym roku piekłam mazurka z marmoladą malinową oraz bezą, wyszedł wtedy przepysznie! ( przepis tutaj)W tym roku wykorzystałam to samo ciasto, ale postanowiłam inaczej udekorować mazurka. Akurat miałam masę kajmakową pod ręką, zostało mi też trochę czekolady w skrawkach po ścieraniu do dekoracji tortu, więc postanowiłam zrobić z nich użytek. Sprawdziły się świetnie.
Pracy wiele nie ma, a efekt jaki smaczny!

Składniki:

  • 20 dag mąki
  • 10 dag cukru pudru
  • 1 jajko
  • 2 żółtka
  • 1 cukier waniliowy
  • 10 dag masła
  • 1 puszka masy kajmakowej ( ok .460g)
  • 60g gorzkiej czekolady
  • 50g płatków migdałowych

Ucieramy masło. Jajko i żółtko ucieramy z cukrem pudrem i cukrem waniliowym na kogel mogel. Powoli dodajemy do masła, ciągle ucierając. Dodajemy mąkę. Ucieramy kilka minut. Blachę wykładamy papierem do pieczenia. Wyjmujemy ciasto i rozsmarowujemy je na papierze na kształt prostokąta. Ciasto będzie gęste i dość trudno się je rozsmarowuje, ale na pewno dacie radę! Grubość ciasta powinna być na około centymetr. Pieczemy w 180 stopniach około 25-30 minut, aż się zarumieni.
Ciasto studzimy.
Na ostudzony mazurek wykładamy masę kajmakową.
Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej czyli umieszczamy miskę z czekoladą nad garnkiem z gotującą się wodą i mieszamy do rozpuszczenia.
Czekoladą polewamy mazurka tworząc esy floresy.Następnie za pomocą widelca tworzymy wzór marmurkowy.
Płatki migdałowe podprażamy na suchej patelni aż do lekkiego zrumienienia. Uważamy, aby ich nie przypalić! Odstawiamy do ostudzenia.
Na koniec mazurka posypujemy płatkami migdałowymi.

Uwaga: mazurek może wydać wam się zbyt twardy, ale spokojnie, na pewno zmięknie. Ważne, aby nie obkrawać brzegów zaraz po upieczeniu, bo mogą się połamać.


1 komentarz:

  1. Wygląda bardzo apetycznie i pewnie też tak smakuje.

    OdpowiedzUsuń

Kliknij "Starsze posty", aby zobaczyc pozostałe przepisy.